Strona główna Zdrowie i Uroda Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

Jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

275
0
PODZIEL SIĘ

Większość ludzi na świecie nieustannie dąży do osiągnięcia szczupłej sylwetki. Zbędne kilogramy wielu spędzają sen z powiek. Czasami brakuje motywacji, by zastosować odpowiednio zbilansowaną dietę, czasem chęci do systematycznej aktywności fizycznej. Co ciekawe wielu z nas mimo starań nie osiąga pożądanych efektów. W dobie internetu, a więc dostępu do przeróżnych programów treningowych oraz diet na redukcję tkanki tłuszczowej zaczynamy się po prostu gubić. Tylko jedno jest pewne, a mianowicie, że sama zmiana nawyków żywieniowych nie wystarczy. Po resztę porad warto zgłosić się do zespołu profesjonalnych dietetyków, trenerów personalnych oraz instruktorów sportu. Kuźnia Zdrowia podpowie, jak ćwiczyć, by schudnąć.

Trening na redukcję tkanki tłuszczowej

Aby treningi spalały tkankę tłuszczową konieczne jest przestrzeganie ścisłych zasad. Ćwiczyć trzeba regularnie, przynajmniej przez 30 minut dziennie, uprawiać odpowiednie dyscypliny sportu oraz utrzymywać tętno w strefie „fat burning”.

Kluczowe kwestie treningu odchudzającego

W sporcie wszystko rozbija się o systematyczność, ponieważ bez niej nie ma efektów. Jak podaje www.kuźnia-zdrowia.pl, chcąc schudnąć trzeba trzymać się ustalonego przez trenera personalnego harmonogramu, czyli rodzaju wykonywanych ćwiczeń, częstotliwości, czasu trwania oraz liczby serii i powtórzeń. Najskuteczniejsze są treningi siłowe po 40-50 minut dwa razy w tygodniu i 40-60 minutowe ćwiczenia cardio trzy razy w tygodniu. A jak cardio to jazda na rowerze, pływanie, bieganie, nordic walking, ćwiczenia na stepperze i orbitreku. Czynności te powodują gwałtowny wzrost zapotrzebowania na energię, którą organizm pobiera ze zgromadzonych zapasów tłuszczu. Redukując nadmiar tkanki tłuszczowej, wzmacniają układ krążenia i poprawiają ogólną kondycję. Tętno w stałym przedziale między 60 a 70% HRmax (tętna maksymalnego) gwarantuje zaś największe spalanie.